Tuesday, June 3, 2014

Z Carp Cup 2014 29.05-1.06.2014 Pykaiciai

Märtsi keskel sai Minikalastaja meeskond kutse osalemiseks antud võistlusele Leedus. Uurides seal toimunud möödunudaastaseid Leedu meistrivõistlusi, kus võitja meeskond püüdis peaaegu tonni kala, siis tekkis huvi ja omavahel nõu pidades riskisime ka ennast kirja panna. Osalejaid oleks siis olnud kolmest Balti riigist. Osalejad Läti tipptegijate seast, Leedu Meistrivõistluse eelmise aasta teine koht ja meie Eestist. Arvestades oma väheseid kogemusi, veekogu mittetundmist, siis eesmärgiks sai võetud, et mitte jääda viimaseks. Eelnevale kuumalainele oli võistluse ajaks kohale jõudnud arktiline külm ilm. Loosi tahtel sattus meile 10. sektor, mis ei tekitanud meis erilisi emotsioone. Soovinud oleks muidugi mingit äärmist sektorit, kus oleks olnud vähem naabrite konkurentsi ja lihtsam kala välja toomisel. Markeerides leidsime esialgu puhtama koha 50 meetri peal, tagapool ja ka ees olid mingid takistused. Söötsime, heitsime õnged sisse ja jäime ootele. Mõne aja pärast õngi välja kerides takerdus üks õng põhja kinni. Vasakul asuv 11. sektor püüdis juba usinalt kala, üritasime teist kohta, kuna nad püüdsid kaugemal, kuid ikka tulemusteta- olid mõned võtud, kuid kala ei õnnestunud meil saada. Samas ka ümberheidetel olime me hädas põhjas asetseva risu külge jäävate rakendustega. Viimases hädas läksime riskile ja söötsime sisse kolmanda püügiplatsi, mis asus tunduvalt kaugemal, et saada vähemalt mõnigi kala. Meeletu hulga rakenduste kaotuse hinnaga õnnestus meil saavutada 10. koht 11. võistkonna seas. Seal oli tegemist mingite niidetud taimede risoomidega, millest osa õnnestus meil välja sikutada. Minikalastajal 12 kala kogukaaluga 67 kg. Võitjameeskond EM Carp- 77 kala kogukaaluga 438 kg. Meist paremal 9. sektoris R @ R meeskond sai Big Fish auhinna 10,390 kg. Võistluse ajal võitjameeskond suutis end kohe alguses ette rebida jäädes teistele osalejatele kättesaamatuks, pingeline rebimine käis 2-4 koha pärast ja ka viimased kolm meeskonda võistlesid omavahel. Enne viimast kaalumist oli Minikalastaja meeskond 9. kohal, kuid siis õnnestus Lielas Živs Braliba meeskonnal end meist ette rebida   ( selleaastase Läti meistrivõistluse 1. poolfinaali 3. koht). Arvestades kõiki asjaolusid võib Minikalastaja oma osalemist lugeda kordaläinuks. Võistlus Läti tipptegijate hulka kuuluvate meeskondadega oli väga hariv ja teadmisterohke kogemus meile. Praegu ei ole puhkuseks aega, kuna tuleb rakendused korda seada juba neljapäeval algavaks Eesti- Läti Sõpruskarikaks.