Tuesday, June 10, 2014

Eesti- Läti Sõpruskarikas 5-8.06.2014

Valle Makškernieku Paradize
Neljapäeval 5. Juunil kogunesid võistkonnad kell 11 registreerumisele. Loosimine sai korraldatud selliselt, et Eesti ja Läti võistkonnad oleks vaheldumisi. Loosimine tavalises korras, esmalt loositi sektori loosimise järjekord, misjärel siis vastavalt sektor.

Kujunes selline olukord:
10. sektor - Ozocarp ( LV );
11. sektor - Dorpat Carp Catchers ( EST );
12. sektor - Treja Lurco ( LV );
13. sektor - Solo and Co ( EST ).
Minikalastaja võistkond oli oma sektoriga rahul, kuigi tuult arvestades tundus meile vastaskaldal asetsev 8. sektor parim olevat. Meie sektor oli ühelt poolt äärmine, mis oli plussiks lootus oli ka saarele kuid kohapeal sektori piire nähes, siis selgus, et heitesuund oli määratud vastaskaldal asetsevate 8. ja 9. sektori vahele. Sellega oli meil seal lähedal asetseva saare ümbrus ära lõigatud, see oli meie kõrval asuva 7. sektoris asetseva Läti võistkonna Aigars ja Juris suunal. Nendele on antud veekogu peaaegu kodujärveks, kuna elavad seal lähedal ja on seal sagedased külalised Peale loosimist kolisime oma varustusega sektoritesse ja asusime asju laiali pakkima.  Võistluse algussignaali kõlades juba 5 minuti pärast oli naabritel 1. kala, meie ei olnud jõudnud oma õngi isegi lahti pakkida. Algul me seadsime omale söödaplatsi omast arust kahe sektori vahelisele piirile saare poole, kuid kohtunike poolt tehti meile märkus esimese kaalumise ajal, misjärel heitsime õnged ümber. Hea, et kollast kaarti ei saanud. Sellise käitumise tagajärjel ei markeerinud me enam sektorit, vaid heitsime õnged uude loogilisse kohta kartes kohalolevaid kalu hirmutada. Mõned kalad me 1 ööpäeva jooksul ikka saime. Alguses oli suurim kala lätlaste 5. sektoris 12,26 kg, kuid hilja õhtul õnnestus 4. sektoris oleval Salmo Estonia meeskonnal see üle lüüa 15,26 kg. Järgmine päev kujunes meil täielikuks katastroofiks- alguses tegime omale söödaplatsi kaugele vastaskaldal asetsevate naabrite piirile, kuid hiljem muutsime taktikat ja moodustasime uue platsi kalda lähedal, kus oli puhastustööde käigus muda eemaldatud. Tänu meie sihitule rabelemisele oli ka tulemus null. Juhtisid lätlased 5. sektoris, nende järel 8. sektor ja 10. Sektor. Meie naabrid 7. sektoris olid kah üsna edukad. Eestlastest tegid korralikku tööd noored vihased mehed- Tuhnik ja Solo ja Co. Meie kaldal asetseval 6. sektori meeskonnal Vaesed Mulgid oli keerulise põhjareljeefi tõttu palju rakenduste kinnijäämisi, nii kalaga kui ka kalata. Esimese ööpäeva möödudes oli Minikalastaja oma 4 kalaga 7. kohal. Kuna meie moraal oli juba langenud, siis ega me enam eriti ei püüelnudki, mis muidugi ei ole õige käitumine. Eesti võistkondadest käis äge rebimine Tuhniku ja Solo ja Co vahel, kes üritasid jõuda auhinnaliste kohtadeni. Teise ööpäeva möödudes, siis vastavalt 4. Ja 5. kohal. Võistlus kulges normaalselt, kahju oli Dorpat Carp Catchers võistkonnast, kes asetsedes teiste meeskondade vahel ei suutnud pikka aega oma strateegiat käivitada ja asus viimasel kohal. Võistluse lõpuks krooniti neid küll eduga, kuna neil õnnestus kätte saada suurim valgeamuur- 11,57 kg. See kala küll ei toonud mingit auhinda, kuid pakkus terava püügielamuse ja samas õnnestus neil ka edastada Salmo Estonia võistkonda. Võistluse ajal sai jälgitud pikka aega esikohal olevat 5. sektoris paikneva VRV meeskonna tööd, kõrvaltvaatajana tundus nende kala väljakerimise taktika olevat väga jõhker. Oma tunduvalt hellema stiiliga pälvisime me lätlaste professionaalidelt kriitikat eelneval võistlusel Leedus, kuna nende arvates meie liiga tugev haakimine võib vigastada karpkala suud. VRV meie arust suisa vintsis kala välja ja oli ime, et kalade suu sellisele jõhkrusele vastu pidas. Antud sõpruskohtumise lõpptulemusena tuli esikohale Läti Coral võistkond, kes viimase ööga tõusis viiendalt kohalt esimeseks. Nad olevat kasutanud ebaausat taktikat. Kuna nad olid äärmine sektor, siis väidetavalt püüdsid nad väljaspool sektori piire lähedal asuva kõrkjastiku piiril, ametlikku protesti kõrvalmeeskonna poolt ei esitatud ja seega esikoht nendele. Lõppprotokolli järgi on teisel kohal oleva Ašie Karpinieki ja kolmanda koha VRV meeskonna kaaluvahe ainult 90 grammi.  Neljandaks tulid meie naabrid Aigars ja Juris, kes tegid stabiilselt tublit tööd. Nad isegi paar korda äratasid meid hommikusest unest üles, kuna me ei reageerinud signalisaatori häälele. Parima Eesti võistkonnana tuli Tuhnik 5.kohale olles ka vahepeal isegi kolmandal kohal olnud. Solo ja Co samuti vahepeal komandal kohal olnuna platseerus lõppprotokolli järgi 7. kohale. Nende vahele mahtus  sektorite järgi Tuhniku meeskonna kõrvalsektoris olnud Ozocarp, kellega kogu võistluse ajal Tuhnik pingelist heitlust pidas. Vaesed Mulgid vaatamata oma raskustele hõivas 8. koha. Pühapäeva hommikul alustas karp kudemist- oli väga äge madin keskel asetsevas kõrkjastikus. Vist seoses sellega olid võtud õrnemad ja äraminekute arv suurenes, olukorra parandamiseks oleks vist pidanud lipsu pikkust vähendama. Kokkuvõtteks võib võistluse meie arust lugeda igati kordaläinuks, kui lähtuda üldisest pildist. Kõik meeskonnad said lihvida oma oskusi, kala oli samuti, sõlmiti uusi tutvusi ja vahetati kogemusi. Kuuldavasti täitis ka võistlus oma peaeesmärgi, milleks on sporliku karpkalapüügi propageerimine- lisandus vähemalt üks nakatanu.

Peale võistlust toimunud vestluse käigus peakohtunikuga  märgiti nende poolt positiivselt ära Solo ja Co meeskonna püüdlik ja sihikindel tegutsemine. Meie Minikalastaja meeskonna seisukohast oli antud võistlus muidugi täielik läbikukkumine, kuna veekogu on meile natukene tuttav ja olles väsinud eelnevast võistlusest pluss lisaks ajapuudus, sõitsime me sellele võistlusele ettevalmistamata ja saime ka selle eest siis karistatud. Siit peame me tegema omad järeldused ja arvestama seda tulevikus- kui tööd ei tee, siis tulemust ei ole. Auhinnatseremoonial küsitledes avaldasid kõik meeskonnad soovi sarnase ürituse jätkamiseks. Järgmine 2015 aastal siis uuesti. Väljapüügi keskmise kaalu ja võistlusliku pinge suurendamiseks plaanime peibutussöötmise ainult cobradega. Söödapallid ja rakettide kasutamine saab olema tõenäoliselt eeskirjadega keelatud, see sunnib enam keskenduma korraliku strateegia väljatöötamisele.