Monday, July 29, 2013

Läti- Leedu- Poola perepuhkus

20.07- 27.07.2013 sai ette võetud väike Läti- Leedu puhkusereis, väike sutsakas sai ka Poolas käidud. Peamine rõhk oli puhkusel, kuid sai ka oma karpkalapüügi areaali laiendatud. Lätis sai ööbimine seatud juba meile tuttavasse kohta Vallesse. Ilma sissesöötmiseta, ainult PVA stickiga ja ilma dipita õnnestus meil välja meelitada üks  8 kg kala õhtul ja üks 2kg hommikul. Edasi Leedus oli plaanis 1,5 ööpäevane paus Ilgise järvel. Meile oli eraldatud 9. sektor.Kuna jõudsime kohale hilisõhtul, siis ei söötnud, vaid lihtsalt heitsime õnged sisse, hommikupoole ööd oli üks õrn võtt. Hommikul söötsime maisi-kanepi jne. seguga. Marek koos emaga läksid Vilniusega tutvuma, mina jäin puhkama- ilm oli sombune, sadas peent seenevihma. Kala oli väheaktiivne, kuid mõned väljahüpped siiski toimusid, eemalt tundus nagu oleksin korra näinud jaapani koi tõugu kala. Hiljem järve järelevaataja Juozasega rääkides eitas ta seal selliste kalade olemasolu, neil pidid olema mingid saksa- ungari tõugu peegelkarbid. Õhtul, kui seadsin õngi ümber ja parasjagu ühele väljavõetud õngele uut rakendust seadsin, siis andis endast märku kõrvaloleva õnge signalisaator. Peale mõningat pusimist oli kala käes- kahjuks oli tegemist väikese kalaga, ei kaalunud- umbes 1,5 kg., kuid punkti saab kirja panna. Käis otsas ka üks tugevam kala, keda õnnestus natukene kalda poole vedada- juba valmistusin jalanõusid otsast heitma, et vette minna kahvama, kuid siis õnnestus tal end otsast ära rabeleda. Tahtsime ka teisele tasulisele Leedu veekogule Taurages pilgu peale heita, kuid kohalikus kalatarvete poes oldi meie suhtes väga tõrjuvad ja seetõttu jäi see nägemata.